pakej umrah juara travel- pakej umrah yang sedang hot masa kini



pakej umrah juara travel... apa istimewanya?

orang islam ni, selagi dia tak sampai ke mekah tak kiralah untuk buat haji ataupun sekurang-kurangnya untuk buat ibadat umrah, dia rasa tak complete jer. sekerap mana pun dia pergi travel mengelilingi dunia, selagi tempat yang satu ni belum sampai, mesti dia rasa tak lengkap travel dia.

tak caya? tanya lah geng-geng travel macam faizal redley, explorasa, dan lain-lain yang suka travel...

nak travel pergi umrah ni pulak bukan macam travel pergi tempat lain tau.. kalau pergi tempat lain korang boleh buat ittenarary sendiri, tapi untuk ibadat umrah bukan sesenang itu. sebab ia melibatkan ibadah, hukum dan rukun. sebaiknya kena ada seorang pembimbing, atauun lebih dikenali sebagai mutawwif.

kalau korang dah pernah pergi buat ibadat umrah dan dah memang arif tentang hukum, rukun, do's and dont's dan sebagainya, mungkin boleh la korang pergi sendiri. itu pun agak rumit bila ianya melibatkan quota umrah dan sebagainya.

terus terang kalau tanya aku, aku memang akan gunakan agensi umrah lagi kalau nak buat umrah walaupun aku dah pernah pergi buat umrah pada tahun 2011 dulu.. senang urusan visa, quota dan sebagainya. dan senang juga untuk bertanya apa yang boleh dan apa yang tidak kepada mutawwif semasa kat sana nanti.



korang tau tak agensi umrah mana yang sedang bermain dibibir tetamu Allah dan bakal tetamu Allah ke Baitullah sekarang? haaa.. juara travel la... ramai yang duk kata agensi umrah ni bagus. senang berurusan dan sebagainya.

kalau korang nak tau lanjut pasal agensi ni, korang boleh baca entri pakej umrah terbaik juara travel 2018.

sementara tu korang boleh ziarah dan follow laman web dan media sosial diorang ni:

Laman web: www.juaratravel.com.my

Sila tekan like di bawah jika anda suka artikel ini 
Reactions

Post a Comment

0 Comments