susah ke nak dapat kerja?

Posted by on Thursday, December 24, 2015

masih ramai graduan yang masih menganggur. belajar tinggi-tinggi tetapi masih tiada pekerjaan. kesian juga aku tengok. melepak je kat rumah. melepak kat rumah ok lagi. yang lebih parah melepak kat luar. kat kompleks membeli belah. nanti ada la benda-benda kurang elok akan terpalit.

graduan dan lepasan spm sedang mencari kerja


yang ni agak bernasib baik, dapatlah kerja. walaupun gaji tak berapa nak tinggi. tapi aku salute seban mereka ini sekurang-kurangnya berkerja. dapat gak pengalaman. gaji yang kecil ini dah la tak padan nak tampung perbelanjaan zaman sekarang, datang pula PTPTN mintak hutang. tak bayar akan ditolak secara terus daripada gaji. tinggal berapa sen je lagi.

persoalan susah sangat ke nak dapat kerja zaman sekarang? ada pendatang asing datang ke Malaysia ok jer kerja. diorang ni balik ke negeri mereka boleh jadi orang kaya lagi. ya betul... negara mereka lebih rendah kos sara hidup. gaji yang sedikit kat malaysia pun kat negara mereka dah banyak.



sebenarnya ada jer kerja yang tak perlu berpeluh macam pekerja bangladesh dan indonesi tu. ada je kerja yang rileks malah dianggap professional untuk lepasan ijazah dan SPM ceburi. aku ada terbaca artikel mudahnya nak dapat gaji rm5000 sebulan. kerja pun tak berpeluh. income pun masyuuuk.

nak tunggu apa lagi. korang yang tak der kerja boleh lah cuba kerja tersebut. aku jamin dengan berkat kesabaran dan ilmu yang korang belajar nanti, korang mampu mendapat gaji lebih daripada rm5000 sebulan.

nombor untuk dihubingi ada dalam artikel tu. kalau korang rasa nak cuba bolehlah call nombor tu... selamat mencari kerja!!!

{ 0 comments... read them below or add one }

Post a Comment