beratur panjang nak buat passport.. apa cer?

bebaru ni aku nak renew passpot.. azab!!! ramai gila orang kat UTC...
memula aku ke utc keramat. masa aku sampai tu pukul 9.30 pagi. dari jauh aku dah nampak barisan panjang. aku cecepat la melangkah untuk beratur sama. sampai je dekat barisan panjang tu petugas (macam rela gitu) tahan aku bagitau nombor dah habis. 



memang frust ar. terlambat sikit jer aku. aku cuba merayu untuk terima aku sorang lagi, tapi memang tak diterima. nombor dah habis...! 

untuk plan back up, aku ingat nak ke utc sri rampai...tapi akak situ cakap dia baru jer balik daripada utc sri rampai. memang nombor sana pun dah habis...

hmmm... pelik..! kenapa tetiber orang ramai giller ni... 

lepas aku aku teringat kawan ada cerita yang pejabat immigresen putrajaya banyak kaunter. memang tak mungkin habis nombor la, fikir aku. lants aku pun bergegas menuju ke sana. 

sampai jer di immigresen putrajaya, aku lihat ramai jugak orang. aku dah saspens dah. bila tanya kat kaunter nombor memang sah, nombor sini pun dah habis. kaunter tu cakap kebiasaannya 450 nombor pkl 4.30 petang baru habis. hari tu, 700 nombor habis pukul 11.30 pagi.

sekali lagi aku frust...!

aku tak putus asa. aku cuba ke shah alam. mana la tau kot-kot sana ada lagi nombor yang tak habis. tapi aku hampa lagi... nombor habis pukul 8.30 pagi lagi kata kaunter nombor.

hmmm... tak per. besoknya aku akan pergi awal pagi.. lepas subuh aku berazam akan beratur di imigresen shah alam...

oh ya, mesti korang tertanya-tanya sebab aku aku kalut sangat nak buat passport... aku sebenarnya tengah usha trip ke jepun. aku jumpa satu travel agent yang buat trip ni dengan kos yang lebih murah. pakej murah ke tokyo dan osaka tu la yang aku duk usha. 

ok la.. aku chow dulu... eh tadi aku terjumpa link pasal angry birds activity park kat jb. macam best jugak... nanti la baca lagi pasal tu...


Reactions

Post a Comment

0 Comments