Dilemma baju melayu raya



Tak der lah dilemma sangat sebenarnya. Cuma berfikir jugaklah sejenak. Isunya aku nak buat baju melayu raya tak tahun ni.

Kenapa isu ni timbul sebabnya tetiba aku sedar dah dekat dah nak puasa. Bukan... Aku tak risau tentang ganti puasa sebab puasa tahun lepas aku tak missed walaupun sehari. Hehehe

Isu ni timbul sebab aku duk fikir tentang tukang jahit baju melayu yang biasanya awal bulan puasa dah tutup tak nak ambik tempahan. Dah terlalu banyak tempahan katanya. 

Jadi nak tak nak aku terpaksa fikir daripada sekarang. Sebabnya bulan puasa dah kena pergi buat tempahan baju kurung dan baju melayu.

Haaa kat sinilah ada sikit dilemma ni. Nak buat baju melayu lagi ke tahun ni? Baju melayu aku yang aku beli 3 tahun dulu masih kelihatan baru dalam almari. Lagilah baju melayu raya selepas itu.

Fikir punya fikir, aku decide tak nak buat baju melayu tahun ya. Aku dah pakai jubah jer. Cuma warna jubah la yang aku akan cari supaya sedondon dengan baju kurung anak dan wife aku.

Recce punya recce aku terjumpa la entri pasal entri jubah ni kat fb. Nama dia butik rizq design. Banyak jugak aku tengok jubah cantik kat dalam tu.

jubah dan kurta daripada Jubah Lekai Moden by RizQ Design



Yang paling menarik tentang jubah lelaki moden ini ialah fabriknya selesa dan designnya unik. canti bergaya bila disarungkan ke badan. sangat sesuai untuk lelaki yang slim. untuk aku yang tak berapa nak slim ni terutama tang perut ni, nak kena alter sikit la kot. 

ok, dengar cerita diorag ada open day nanti. nak pergilah, nak cuba sendiri jubah cantik ni...
Reactions

Post a Comment

0 Comments