Contest SEO Eridy - Sekadar Eksperimen Aku

heliza helmi memang aku suka. sebabnya dia artis yang bertudung dan sudah tentu dia comel. Agak-agak kalau letak gambar cun heliza misbun ia membantu Search engine optimization ataupun SEO kita tak? Mana lah tau ia disukai oleh Google. Aku saja letakkan gambar heliza helmi di sentri contest SEO Eridy ini untuk menampakkan entri Contest anjuran Eridy ini lebih menarik. sekuarng-kurangnya ia ada hiasan gambar yang cantik, bukan sekadar tentang contest seo sahaja. Eridy pun suka aku rasa.
Agak-agak kalau letak gambar Heliza Helmi cun ni entri boleh naik ke tempat pertama enjin carian Google tak?


Contest SEO. Dulu aku memang tak akan masuk contest sebegini. Sebabnya aku memang tak tau apa itu SEO. Semakin banyak aku baca tentang SEO semakin banyak aku tak faham dan keliru. Jadi senang, baik aku tak payah masuk mana-mana contest SEO. Buang masa saja. Itu yang aku fikir pada masa dulu.

Tetapi semua persepsi aku tentang contest yang dianjurkan, baik contest SEO ataupun contest lain telah berubah apabila aku semakin lama di dalam dunia blogging ini. Perubahan paling mendadak apabila aku menyertai kelas Master Wordpress anjuran Akademi Denaihati. Sekarang baru aku faham kenapa perlu aku sertai contest yang dianjurkan.

ilmu SEO patut dipelajari oleh semua blogger. Ia penting untuk kelangsungan di dalam karier blogging masing-masing. Bukan sekadar untuk menyertai contest SEO Eridy ini sahaja. Dengan ilmu SEO, kita boleh dapatkan jualan yang lebih untuk produk dan servis kita. Dengan ilmu SEO kita boleh dapatkan trafik yang tak terkalah untuk blog kesayangan kita. Dengan ilmu SEO kita bisa mencabar peserta lain di dalam contest seperti contest SEO anjuran Eridy ini
Siapa yang pandai dalam ilmu SEO ini memang menguntungkan


Kebetulan pula, sekarang sedang berlangsung satu contest SEO yang dianjurkan oleh blogger Eridy. Aku tau tentang contest ini pun sebab baca entri penyertaan blogger Hafiz Rahim. Kemudian aku tengok dalam masa sekejap saja sudah ramai yang masuk contest SEO ini. Blogger Otai seperti Encik Titan juga ada menyertai. Jadi apalagi, terus lah aku terpanggil untuk turut serta. Kebetulan pula hadiah yang ditawarkan untuk contest ini pun agak boleh tahan.

Sebenarnya entri ini hanyalah sekadar eksperimen aku tentang SEO. Penyertaan aku yang pertama adalah menerusi entri bertajuk Contest SEO Eridy Pentas Menguji Ilmu SEO menerusi blog wordpress aku sohoque.com.

Aku sebenarnya kurang arif sikit dengan blog yang gunakan platform blogspot ni. Sebab aku dari mula-mula berblog terus saja guna platform Wordpress yang berbayar. Jadi aku sedikit kurang tahu tentang platform blogspot ini walaupun aku ada beberapa blog menggunakan blog blogspot yang percuma.

Dengan mencuba menyertai contest yang mengambil kira SEO sebagai syarat oleh blogger eridy ini, aku ingin melihat adakah konsep SEO yang digunapakai di blog wordpress boleh juga digunapakai di blog blogspot. Aku pernah bertanya kepada blogger Otai tentang perkara ini. Jawapan mereka adalah konsep yang digunapakai adalah sama. Jadi sekarang aku cuba untuk mencuba sendiri dan melihat kesannya. 

Antara yang aku ingin tahu dengan penyertaan di dalam contest SEO anjuran blogger Eridy menerusi blog blogspot aku ni ialah:
  1. Adakah konsep SEO sama di antara Wordpress dan Blogspot.
  2. Adakah apa-apa kelebihan jika aku menggunakan blog blogspot dari segi kedudukan ranking SEO di enjin carian Google memandangkan Blogspot adalah salah satu produk daripada Google.
  3. Adakah blog baru yang dibina dengan tidak serius ini boleh menempatkan diri di kedudukan teratas contest SEO seperti yang dianjurkan Eridy ini.
  4. Lain-lain pemerhatian yang lain tentang SEO yang mungkin timbul di kemudian hari.

Tentang Contest SEO Eridy ini aku rasa tak perlulah aku terangkan semula. Semuanya anda boleh dapat di entri Eridy berkenaan dengan contest SEO ini.

Semoga apa yang aku cari tentang SEO dengan menyertai contest oleh blogger Eridy ini akan membuahkan sesuatu. Moga ia menambahkan lagi ilmu tentang SEO dalam diri aku. Hasil rumusannya nanti insyaAllah akan aku kongsikan di dalam blog aku.

Sekian, wassalam. 
Reactions

Post a Comment

8 Comments

  1. Join bro..masa untuk sedut ilmu otai2. :)

    ReplyDelete
  2. Salam.....Melihat ramai yang dah join, teringin pulak nak turut sama berjuang di atas contest SEO yang menarik ramai pengemar SEO untuk menguji tahap kemesraan SEO blog mereka. Semoga ada sinar kemenangan di pihak anda. Semoga berjaya. Sekian, terima kasih.

    ReplyDelete
  3. Nice entry :) Datang BW dari contest yang sama :D

    Jom Terjah : Siapa Sebenarnya Eridy?

    ReplyDelete
  4. fuhh, ada blog lain jugak rupanya ...hehe selamat berjaya ek bro

    ReplyDelete
    Replies
    1. blog ni sekadar suka2 dan utk eksperimen jer bro

      Delete
  5. good luck hik3

    http://iamliniey.blogspot.com/2013/12/contest-seo-eridy.html

    ReplyDelete
  6. Hi...salam kunjungan...saya dari contest yang sama...good luck!

    singgah sini,klik2, baca2, hehe..

    jom jenguk blog saya pula >> http://tiny.cc/jengukblogsayapula

    Entry terbaru saya, TEMPAH LOGO MURAH >> http://tiny.cc/tempahlogomurah

    Salam kenal antara blogger.

    ReplyDelete